Rövid bemutató
Mára a Filofax név, a gyűrűs szerkezetű termékek gyűjtőneve lett. Ez a tény önmagában mutatja a termék sikerét, hiszen kevés olyan márka létezik a világon, ahol a terméknév és a márkanév összemosódott.
A Filofax gyűrűs szerkezetű, cserélhető lapos szervező és időgazdálkodást segítő eszköz.
A Filofax név a “File of Facts” (a tények aktája) szavakból ered és ma már az egész Világon bejegyzett kereskedelmi védjegy.
12 méretben, számos borító típussal kapható. A Filofax pótlap és kiegészítő választék egyedülálló, így minden Filofax teljes mértékben személyre szabható a felhasználó igénye alapján.
A Filofax ruhatára tökéletes divatkiegészítője is.
Idén számos egyedi formával készült Filofaxot is talál oldalunkon.
Nézzen szét a gyönyörű színek és anyagok világában!
Világhírű divattervezők alkotásait is megtalálja termékeink között.
A Filofax a mai kor igényeire reagálva egyesíti a papír és a technika alapú időgazdálkodást és szervezést, így tablet és okostelefontartóval készült Filofaxot is rendelhet.
Ezeket a termékeket "Technika barát" ikonnal jelöltük.
Az eredeti Filofax termékek Magyar-Angol-Német nyelvű naptárral kerülnek forgalomba Magyarországon, melyek a heti és havi tervező mellett, névnapokat, magyar ünnepeket és számos fontos információkat tartalmaznak.
Biztosak vagyunk abban, hogy a Filofax választékából mindenki megtalálja a saját igényeinek megfelelő terméket.
Ne feledje! Minden Filofax teljes mértékben személyre szabható a pótlapok és kiegészítők segítségével.
Harmóniában a környezettel
A Filofax különös figyelmet fordít arra, hogy tevékenysége során a környezetet minimális mértékű negatív hatások érjék.
A Filofax termékek kizárólag olyan, kiváló minőségű papírból készülnek, melyek FSC bizonyítvánnyal rendelkeznek, így az eredetük visszavezethető az erdőgazdálkodásig, ahol a kitermelt fákat pótolják.
A Filofax termékek előállítása során nem használnak tiltott vegyszert és egyéb tiltott kemikáliát
A Filofax termékek előállításához használt bőr alapanyagok csak és kizárólag az élelmiszeripar "melléktermékei". Egyetlen termék sem készül kifejezetten bőr alapanyag előállítására tenyésztett állat bőréből.
Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Filofax a Global Office Solutions Kft.-t választotta magyarországi vezérképviseletének.
Egy ilyen márkát képviselni egy országban a büszkeség mellett felelősséget is jelent, hiszen a Filofax termékek minősége messze kiemelkedik a hasonló termékek közül.
Bízunk benne, hogy cégünk minden szempontból megfelel egy ilyen presztízs márka képviseletének.
A Filofax történelme
A Filofax népszerűsége láttán sokan azt gondolhatnák, hogy az ötlet valamiféle új elgondolás eredménye, holott a Filofax eredete egészen az első világháborúig nyúlik vissza. 1921-ben létrejött egy személyre szabható szervezőeszközök forgalmazására szakosodott Londoni cég mely postai úton terjesztette termékeit. A 1930-ban bejegyzett Filofax márkanév az angol „file of facts” (tények aktája) elnevezésből ered. A vállalat folyamatosan növekedett és 1987-re csak az Egyesült Királyságban már 1250 üzletben árultak Filofaxot. A nevesebb üzletek szerte a világon árultak filofaxokat, többek között a Londoni Harrods and Harvey Nichols, az Amerikai Neiman Marcus és Bloomingdale, a Svájc-i Bon Genie, a Párizs-i Galleries Lafayette és a Japán-i Seibu. A Filofax personal organiser egy gyűrűs szerkezetú naptárból egy nélkülözhetetlen eszközzé és a 80-as évek státusz szimbólumává vált.
A Filofax számos különféle szerepet töltött be a modern történelem során. Tekintse meg képeinket, melyek segítségével röviden bemutatjuk e világmárka történetét.
A mérnöki kézikönyv
A filofaxok eredeti elképzelése az Amerikai Philadelphiá-ból származik, mikor egy bizonyos Kanadai mérnök, J.C. Parker feltalálta a cserélhető oldalakból álló, hordozható mappába fűzött mérnöki adatlapok új rendszerési módját az olyan technikai kézikönyvek helyettesítésére, amelyek már túl nagyok és vastagok voltak ahhoz, hogy kézben hordozzák őket. Az eredetileg LEFAX névre hallgató rendszer az erőművekben dolgozó mérnökök bibliája lett, akik a mappák lapjait az adott helyzetnek megfelelően állíthatták össze.
Katonai kiadás
Az első világháborút követően a Filofax organiserek használata széles körben elterjedt a katonai tisztek között. A második világháború idejére a filofaxok használata megszokott volt a Sandhurst-i Queens Katonai Akadémiában tanulók között, és kötelezően előírt használati cikk volt a Camberley-ben található Brit Hadtiszti Főiskolában.
A cég mentőöve
Egy Filofax alkalmazott előrelátásának köszönhető, hogy a márkanév megmenekült és azzá a termékkel egybefonódó fogalommá válhatott, amit ma a Filofax jelent. Grace Scurr a két világháború között csatlakozott a vállalathoz ideiglenesen, mint titkárnő. Az irodai irattár mellett Grace a biztonság kedvéért a cég összes ügyfelének és beszállítójának adatait felvezette saját filofaxába is, melyet minden este hazavitt magával. Ez az előrelátás felbecsülhetetlen értékűnek bizonyult mikor a cég székháza egyik napról a másikra megsemmisült London bombázása során, mivel Grace a jegyzetekből újjá tudta építeni a céget és az üzletmenet napokon belül újraindult.
A 80-as évek státusz szimbóluma
A Filofax a munkától túlfűtött, materialisztikus 80-as évek jelképévé vált. Az első mobiltelefonok és a gyors sportkocsik mellett egy saját filofax birtoklása a sokat dolgozó, karrier-centrikus emberek számára a siker védjegye lett, mely megmutatta a világnak ha valaki rendszerezésre érdemes életvitelt folytatott. Ebben az időszakban a sikeres nagyvárosi dolgozók és cégvezetők jelentették a tipikus filofax-használók körét.
Kapcsolódó termékek: FIlofax Malden, Filofax Holborn
Életviteli egyensúly
Egy új korszak következett, új prioritásokkal és új nehézségekkel. Időt spórolni legalább olyan fontos cél lett mint pénzt spórolni. A szervezett élet új értéket képviselt. A Filofax a teljes és kiegyensúlyozott életvitel szimbóluma lett amelyben az ember saját munkája és a napi ügyek mellett önmagára, családjára és a barátaira is tudott szánni időt. A dolgozó édesanyák erősen támogatták ezt az életstílust, összetett életvitelek egyensúlyozására használva filofaxaikat.
Kapcsolódó termék: Filofax betétlapok
Társ a technikában
Mivel egyre többen jönnek rá a technika és papír párhuzamos használatának előnyeire, az idő előrehaladtával a Filofax technika barát termékekkel is bővítette termékkörét. A technika barát termék kollekcióban megtalálhatóak a tablet tartós és kivehető szerkezetű gyűrűs organiserek, tablet, iPhone, valamint a mindennapokban használatos kellékek tárolására szánt mappák is.
Lásd még: Filofax eniTAB360°
A Filofax manapság
A digitalizálás előretörése ellenére a márka sikere tovább folytatódik. A filofaxok a klasszikus naptárakkal együtt töretlen népszerűségnek örvendenek. Mára a Filofax név a gyűrűs szerkezetű termékek gyűjtőneve lett. Ez a tény önmagában mutatja a termék sikerét, hiszen kevés olyan márka létezik a világon, ahol a terméknév és a márkanév összemosódott. A Filofax az egyik, nem véletlenül. 7 méretben, számos borító típussal kapható. A Filofax pótlap és kiegészítő választék egyedülálló, így minden Filofax teljes mértékben személyre szabható a felhasználó igényei alapján.
Idővonal
1910 - A kezdetek
A személyre szabható organiserek eredeti ötlete az USA-ban bukkan fel először, miután egy Kanadai mérnök, J.C. Parker új módszert talál fel az olyan mérnöki leírások helyettesítésére melyek túl nagyok ahhoz, hogy hordozzák őket.
1920 – A Lefax kiindul Angliából
Egy Lefax termék az angol hadtiszt, Disney Ezredes kezébe kerül, aki erre javasolja London-i nyomdász barátjának, William Rounce-nak, hogy Angliában is kezdje el forgalmazni a terméket.
1921 – Megszületik a Filofax név
William Rounce és partnere Posseen Hill létrehozzák a Norman & Hill Ltd, mely, megkezdi a Filofax termékek exportálását Angliába. A cég ideiglenesen alkalmazott gépírónője Grace Scurr javaslata nyomán az organisereket „Filofax”-oknak nevezik el, mely az angol „file of facts” (tények aktája) kifejezésből ered.
1930 – A Filofax védjegyet hivatalosan bejegyzik
1930 November 27-én.
1939 – Filofax organiserek a hadseregben
A háború alatt a filofaxok használata bevett gyakorlat a Queens Katonai Akadémián. A hadsereg köreiben az organisereket néha „vademecum”-oknak hívják – Latinul „mindig velem van”.
1940 – Grace Scurr megmenti a céget
London bombázása során a Norman & Hill Ltd. cég épületét teljesen megsemmisíti egy célt tévesztett bomba . A vállalat megmentője Grace Scurr, aki minden este saját filofaxába másolt létfontosságú céginformációkat visz haza.
1975 – A Pocketfax hatalmas eladási sikereket ér el
A David és Leslie Collischon házaspár Pocketfax néven új céget indít az Egyesült Királyságban, melynek célja a Pocketfaxok értékesítése Egyesült Királysági ügyfelek részére postai úton. Ők lesznek a Norman & Hill legnagyobb vásárlói.
Kapcsolódó termékek: Filofax pocket méretek
1976 – A Filofax meghódítja a Mount Everest-et
A Mount Everest-et megmászó Egyesült Angol és Királyi Nepál Expedíciót Filofax organiserek kísérik.
1980 – A Filofax új irodába költözik
A Collischon család megvásárolja a Norman & Hill céget, amit átneveznek Filofax-ra és egy új organiser termékcsoportot indítanak. A Filofax új vállalati székhelye a Londoni Waverley House, Noel Street 7-12.
1987 – Kapható a boltokban
A Filofax termékeket 1250 különböző üzletben árusítják.
Rendkívül népszerű a „Híres Filofaxok” reklámsorozat
Elindul az Egyesült Királyságban a „Híres Filofaxok” reklámkampány. A Filofax mostanra már 12 millió fontos beruházás és része az Unlisted Securities Market-nek.
1988 – A Filofax megvásárolja a Yard-O-Led-et
A Yard-O-Led Pencil Company – egy ezüst írószerekkel foglalkozó kis de jól megalapozott Birmingham-i cég a Filofax tulajdonába kerül amikor azt Áprilisban megvásárolják Tim Tufnell-től.
1989 – Új méretek
Elindul a Pocket és Deskfax-ok új termékvonala.
1992 – Jó üzlet
A Filofax megvásárolja a rivális Lefax vállalatot.
1993 – Újabb méret
Elindul az A5-ös organiserek termékvonala.
Kapcsolódó termék: A5 méretű Filofaxok
1994 – A Henry Ling & Son cég a Filofax tulajdonában
A Filofax megvásárolja az üdvözlő kártyákat gyártó Henry Ling és Fiai céget.
1995 – A Filofaxba épül a Microfile
A Filofax megvásárolja a Topps of England céget és ezzel együtt versenytársát, a Brit személyes organisereket gyártó Microfile-t. A Filofax ebben az évben elnyeri a "Királynő Legjobban Teljesítő Exportőr" Díját.
1996 – Egy éjszaka a múzeumban
A Filofax London-i Design Múzeumban tartott tárlattal ünnepli 75 éves évfordulóját.
Egy új méret
Bevezetik a mini-méretű organisereket.
1998 – A Filofax-ot megszerzi a Day Runner
A California-i Day Runner megvásárolja a Filofax-ot.
2001 – Az új A4-es méret!
Elindul a legújabb A4-es méret.
Kapcsolódó termék: A4 méretű Filofaxok
Szintén ebben az évben az új cégtulajdonos a Letts Holding Ltd 1997.
2002 – Számos újdonság...
Megjelennek az első kiegészítő termékek: táskák, aktatáskák, laptop és PDA tartók, és emellett a bőrkiegészítők első generációja.
2003 – Egyesülve
Megalakul a Letts Filofax Group.
2004 – Egy nemes cél érdekében
A Filofax elindítja Mellrák Védelmi jótékonysági kampányára készített rózsaszín organiserét; az összes eladott filofaxból származó bevétel egy részét jótékonysági céljra fordítják.
2006 – Változás a levegőben
A Letts Filofax Group új tulajdonosa a Phoenix Equity Partners.
Elindul az „It’s a way of life” kampány
Útjára indul az Egyesült Királyságban az „Ez egy életforma” reklámkampány
2011 – Alice Temperley tervező a Filofax-nál
A Filofax partnere lesz Alice Temperley divattervező, aki az organiserek új kollekcióját indítja el.
Egy új kollekció
Megjelenik a Flex by Filofax tervező-sorozat.
Lásd még: Flex by Filofax
2012 – Eszközbarát
Elindul a Filofax technika barát termékvonala.
Bővebben: Filofax eniTAB360°
2012 – Filofax az Olimpián
A Filofax a London-i 2012-es Olimpia és Paraolimpia alkalmából kizárólagosan jogosult a személyes organiserek terjesztésére Angliában.
2013 – Újabb változások
A Letts Filofax Group-ot megvásárolja a HSGP Investments.
Egy nemes cél érdekében
A Filofax társul az Angol Springboard for Children jótékonysági szervezettel.
(Fotó: Davina Foster és Stephen Carrick-Davies)
2014 – Bemutatkozik az FLB Group
A Filofax Ltd és a Charles Letts & Co Ltd új tarsaságként, FLB Group Inc. néven először egységes vállalatot alkot.
A jövő...
A cég jelmondata: minden áron lényeges maradni. A papír alapú szervezés mindig is a cég alappillére marad, de a jövőbeli termékek az ügyfelek állandóan változó igényeit tükrözik majd.
Mit jelent ez?
A technika barát termékek választéka a jövőben folyamatosan bővül, míg a cég szüntelenül újításokat vezet be a papír alapú piacon.